Tuesday, January 27, 2009

Simple tetapi ringkas!

Hidup yang simple2 aje…

Bayangkan korang bangun dari tidur, segar bugar setelah cukup 8 jam tidur dari malam yang sudah. Sinaran mathari memancar masuk ke dalam rumah banglo 5 bilik. Master Bedroom yang gah dengan katil ‘King Size’, Almari 5 pintu dan bilik air yang lengkap ber ‘jakuzi’

Asyik...

Turun ke dapur, sarapan dah terhidang oleh isteri tercinta. Korang bagitau aje nak ape, dari bihun goreng, nasi lemak antarabangsa..sampai la ke roti croissant dari Perancis!(ye ke croissant dari perancis??!!). Anak-anak dah siap siaga nak ke sekolah. Tuan, kereta dah siap! kate Pak Mat (kenape mesti name Pak Mat?) driver bertauliah. Korang mengangguk sambil menjeling ke arah BMW 7 series kaler biru yang terparkir di bawah garaj.

Asyik....

Tak cukup lagi?..BMW 7 series meluncur gah di atas jalan raya. Mesyuarat dengan klien berjalan lancar, kontrak berbillion-billion dalam tangan. Makan tak habis 7 keturunan. Tengah hari pulak layan lunch di Hotel lima bintang. Pulang petang isteri siap menyambut, malamnye korang bersantap lagi, hidangan timur tengah sampai ke Asia Barat korang lantak sampai licin. TV plasma 42” menayangkan buletin utama, sambil-sambil tu korang bersantai dengan anal-anak & isteri. Tepat jam 11 malam, kemas-kemas ape yang patut, terus tdo!.

Asyik...

Reality check :
1) Aku blom ade rumah sendiri
2) Aku tak boleh tido 8 jam sehari (walaupun hari cuti…huhu)
3) Aku & isteri tercinta buat mase ni terpisah dek Laut China Selatan
3) Aku tak pernah mandi jakuzi (teringin jugak...best ke?)
4) Aku tak ade driver nama Pak Mat, jauh lagi BMW 7 series!
5) Menggeletar lutut bile tengok harga Sony Bravia 42”...pehh ampun!

Tapi Bro, mane ade life yang indah macam tu?. Ye tak?..Mana excitementnye? Mana rencahnye?. Perumpamaannye mane sambal dalam kuah roti canai kau?, Mana sambal belacan dalam lauk nasi campur ni?, Mane gula dalam air sirap aku ni?, Mana garam dalam kuah lemak cili api?. Untuk bace tentang dominannye garam & gula baca la post apet & Ghost nih.

Arggh…hambar & pudar.

Tapi bottom linenya manusia memang susah sikit nak bersyukur dengan ape yang ade.

It is impossible to own a perfect life, but it’s not a sin to dream one.

Mimpilah apa yang kita mahukan, pergilah ke mana yang kita hendak tapi berpijaklah atas bumi yang nyata.

Bile korang dah pakai BMW 7 series nanti, jangan lupa invite aku untuk test drive

Golden dream aku ape die?...buat masa ini untuk mengacarakan rancangan bersama mamat2 biol(tetapi genius) di bawah



Asyik tak? Asyik….

Terima kasih kerana menghabiskan masa untuk membaca satu lagi post tak tentu arah & halatuju dari aku.


I’ll be back!

No comments:

Post a Comment

dah mengomen