Wednesday, January 7, 2009

Haaa..ape die?



Menu malam semalam....nugget ayam goreng hangus!

Ye kawan-kawan dengan bukti gambar seperti di atas, ternyata aku tak mampu untuk cover line lagi tentang betapa kantolnye skill memasak aku.

Sedih, kecewa, terpencil....

Apa boleh buat, cari rezeki jauh dari isteri tercinta(...huhu..damn!). Sambil tersedu-sedu (lakonan semata-mata) menjamah nugget yang coklat kehitaman teringat pada karipap empuk yang wife aku buat sebulan setengah yang lepas kat Miri. Jumbo size! belasah sampai 5 ketul sekaligus tak ada kompromi (ye...kalau ibu mertua lalu lalang pun korang takkan perasan, asyik!).

Malam tadi aku tekad, nak 'tapau' makanan yang lebih enak dan menyelerakan. Hasilnya;

1.Mee Goreng Pattaya (Betul aku tak tipu..)
2.Tomyam Campur (agak hancur rasanya..)

Selesai menjamah hidangan, termenung sejenak..takde feeling langsung masa makan tadi. Mee goreng licin, tomyam separuh mangkuk pun tak selesai. Rasenye kalau aku masak maggi tomyam tadi pun ade baiknya.

Ye...aku tau aku nak kene balik dan makan masakan isteri tercinta.


Sori la bloggers, ni namenye entri x tentu arah dari aku..


I'll be back

3 comments:

  1. sapu petrol ke ape kat nugget tu? haha, meh sini, learn how to cook with style with me.. - razif

    ReplyDelete
  2. so you think you can cook? ahaha, gurau je.
    ok ape ade usaha tuk goreng naget. hitam legam pon takpe. aku bet, lain kali ko goreng mesti nmpk ok.

    ReplyDelete
  3. ala siannye die...mak suh blaja masak abg blaja engneer..cmne? hehe xpe2 nnti karipap saiz double jumbo smpai miri k!

    ReplyDelete

dah mengomen