Sunday, January 4, 2009

Hello Blogger!

Salamz
(Hehe..cool dowh pakai kata-kata aluan ni)

Yup, tak payah tanya2 lagi. Aku akan menulis blog untuk tahun 2009 nih. Atas dasar tahun baru dan umur yang makin meningkat aku rase ade alasan yang kukuh untuk mula menulis.

Azam tahun baru agaknya adalah alasan terbaik untuk mula menulis blog ni (umur yang semakin meningkat tuh lebih untuk menyedapkan ayat). RAM otak aku mencari-cari jugak bila agaknya kali terakhir aku ‘save’ & ‘enter’ azam tahun baru.
*
*
*
Gagal dikesan!

The truth is : I never really felt the spirit of new year.
Tapi idea yang menarik jugak untuk ada satu permulaan dan garis penamat dalam satu jangka masa. Boleh ‘shutdown’ & ‘restart’ balik apa-apa yang patut. Permulaan segar (fresh start..huhu) untuk sekalian umat manusia. Selain dari pengiraan masa Bumi mengorbit matahari, ia jugak kayu pengukur untuk memberitahu

“Happy new year”
“Selamat Tahun Baru”
“Happy Birthday to You”
“Selamat Hari Lahir”
“You growing old”
“Ye kau dah tua!”
“Home say go, grave say ho ho!”
”Rumah kate pergi , kubur kate mari”

Hmmm…oleh sebab Tahun Baru + Permulaan dan Penamat + Shutdown & Restart + Bumi & Matahari = anda sedang membaca blog ini.

Dah la tu....

“An optimist stays up until midnight to see the new year in. A pessimist stays up to make sure the old year leaves.”-Bill Vaughan

Layan yang ni pulak..

"The best of people is he whose life is long and whose conduct is good, while the worst of people is he whose life is long and whose conduct is evil, as stated by the Messenger of Allah sallallaahu ‘alayhi wa sallam"-Jumu’ah Khutbah by Shaykh Muhammad bin Saalih Al-‘Uthaymeen, may Allah have mercy upon him
*
*
*
Terkesima sekejap...

"Selamat Tahun Baru(2009M/1430H) dari aku sekeluarga, moga diperbanyakkan amalan, dimurahkan rezeki, dipanjangkan umur"



I'll be back!

4 comments:

  1. felleemak broo..lu ngn wa start hampir sama la.sme pon mcm nak same, nnt jebon tgk die kate ape? die tak tahu ke kte peminat die? :D
    selamat tahun baru bro. azam aku ialah untuk terus hidup.yosh!

    ReplyDelete
  2. salam tahun baru bro..

    permulaan yg baik.teruskan!!

    ReplyDelete
  3. haha..pengaruh jebon memang menular abis dowh..xpela pelan2 aku cari style blog aku..hehe

    ReplyDelete

dah mengomen