Saturday, January 31, 2009

Hidup ini memang palat..!

Mintak maaf, tajuk post tu aku ambil dari tajuk filem Kami.

Tipikal hari Sabtu di hujung minggu, bangun agak lewat. Secara semulajadi, isi perut memainkan irama keroncong ala2 jazz minta diisi. Sekonyong-konyong jugak aku teringat daging burger yang masih bersisa dalam peti ais.

Dengan langkah yakin...

Defrost daging burger..(nyahbeku agak skema!).

Panaskan minyak dalam kuali

Minyak seadanya

Hmm...kalau ada telur goreng pun lagi sodap!

Acara masak memasak pun berlangsung. Dengan skill aku yang berada di tahap amatur, 15 minit untuk memasak daging burger adalah pencapaian memberangsangkan.

Langkah yakin yang seterusnya...

Roti 'White Bread' yang aku beli semalam tinggal 2 keping lagi (aku tau korang kutuk aku habiskan sebantal roti dalam masa sehari..)

Minda separa sedar aku dah mula membayangkan Burger double special. Dengan telur goreng, daging burger, mayonis dan cili sos....

Huh? Cili Sos?

Mane cili sos?....sob sob..ohh...cili sos aku dah habis semalam rupanya...

Hidup ini memang palat, Tapi esok masih ada..

Menu hari ini : Burger ayam mayonis tanpa cili sos..

WARGGGGH!!! Camno den bole lupo nak boli nih!

Aku tak pernah tengok pun KAMI, best ke?


p/s : teringat brader 'palat' makmal mekanikal UTMKL..wakaka..

1 comment:

  1. hahahahaaa...ingat lagi ngko kat encik palat tu..apa2 mesti palat

    ReplyDelete

dah mengomen